Saturday, December 12, 2009

:: Jalan-Jalan @ Wangsa Walk ::


Pergh.. bangun pagi tadi aku dah merasakan sakit tekak beb.. so aku mkn ubat yg doctor bagi.. Alhamdulillah ada kurang sikit..

ww1
**in a midst of potong rambut..bleyy??!! ha3**

Actually aku dah plan nak gunting rambut arini, means pi redgy coiffure lah kan kat Wangsa Maju. So since dah ke sana, apa kata jalan-jalan Wangsa Walk yang baru dibuka tew..huhu..ada TGI Jumaat lagik..wakaka..

ww2
**Wangsa Walk bukan Angsa Walk! wakaka**

ww3
**Lagi View...WW**

Dengar kat situ ada Ayam Penyet..huhu..dah lama tak makan..aritu Ayam Penyet kat The Curve tutup plak..adakah Ayam Penyet yang sama atau pun tidak ek?? juz wondering..takpe tunggu sampai abes citer..

Untuk mengelakkan kebuhsanan, aku ajak Shuk jalan-jalan situ. Dia pun ok..so setlah jumpa kul 4pm. juz nicelah..aku pi gunting rambut dulu then pi Wangsa Walk.

Since aku dah sampai dulu, aku pi Guardian jap then cari-cari manalah Ayam Penyet tuh..ha..I saw 1 Ayam Penyet inside Wangsa Walk & lagi satu outside (opposite one). I think yang Wan ckp x sedap tu maybe yg kt dalam nih..so I decided nak makan yg kt luar sebelah Bangi Kopitiam tuh. So ternyata Ayam Penyet yg ada kt sini x sama dgn yang kt The Curve tuh..xper nanti aku akan cuba gak mkn yg kat The Curve tuh..huhu :)

Meanwhile waiting for Shuk, aku dok kat luar tepi Georgetown White Coffee sambil layan wifi free!! ha3.. I loikeee :)

ww4
nilah GWC..wifi FREE..yahooo :)

Once Shuk sampai aku pun jalan-jalan..round-round..tapi byk lagi kedai tak buka..TGV pun lum buka..belum syiokk lagilah..ha3

Then we headed to Ayam Penyet Ria kat luar tuh..Aku terpaksa tanya dulu kat mamat sorang nih..dia bukan boleh makan makanan yang pelik-pelik! ha3..kesian2..but bila dia tgk gbr ayam tu dia pun ok..ha3..berjaya gak aku racun dia..

ww6
**AYAM PENYET RIA**

So we ordered ayam penyet dua set..abes makan, kawan Shuk pulak ada join sekali..kami pun order air lagi..(pergh sampai 3 cawan aku minum) muahaha..masa tgh tunggu member Shuk tu..tetiber ada satu kejadian accident kt Kopitiam Bangi. Bangang btul budak yg bwk alfa romeo tu..ntah camne dia nak reverse tibe kete dia ke depan sampai langgar tiang batu tuh then nak langgar org yg betul2 kt meja tepi tgh minum tuh..perghh..menjeritlah org tuh..kalau aku pun..npk mcm budak2 jer yg drive kete tuh..mcm tak geti lagi bwk kete..ntah dia rembat kete bapak dia bwk kuar..nak show-off kunun..ha ambik ko!

ww7
menu

ww8
teh botol..yg dlm kotak pun ada..

ww9
teh 'o' limau suam

ww10
cendol..

ww11
nasi putih..

ww12
ayam penyetnya jgn dilupa dong..

ww5
Bangi Kopitiam..outlet baru nih..kat sini kejadian accident itew berlaku..

So dalam 7.15pm kami semua bersurai.. YES Ayam Penyet Ria itu sedap! cuma service je agak KURENG sikitlah..adoooo..sebelum terlupa ada TEH BOTOL beb.. I think sure dia import from Indonesia. huhu..teringat plak masa gi Bandung dulu.. :)

ww13
masa untuk pulang..lalala~ :)




4 comments:

  1. salam.

    nice pix dude!
    really love the cuisine shoot!

    =)

    am fren of azic.

    ReplyDelete
  2. i love ur pics!!

    ayam penyet nya lagi sedap kaa dari wong solo??hehe

    ReplyDelete
  3. @xim:

    thanx beb.. ;)

    ayam penyetnya kurang lebey sama..huhu

    ReplyDelete