Sunday, December 28, 2008

Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat..AMIN

As i mentioned earlier, kitaorg planned nak ke Seremban on 18/12. nak drop by umah my bro..(sori i mmg ramai siblings)..tiba2 pg tu dpt call fr my cousin dat my puksu kt Batu Pahat tu meninggal dunia. Innalillahilaihirojiun..katanya dia jatuh kat surau lepas mengajar budak-budak mengaji. so hantar Hospital Muar..then transfer Hospital Sultanah Aminah, JB. doctor ckp harapan mmg tipis, so dia htr balik ke Hospital Muar..eventually dia meninggal dunia. puksu aku ni is BIL to my late mum. dulu masa aku kecik2 slalu ke sana. yelah masa tu kan balik kg..huhu. kitaorg pun truslah gerak ke sana pg tuh. around 230pm, jenazah selamat dikebumikan. Aku doakan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg beriman. AMIN. muksu aku ada 5 org anak..sume dah besar2lah.yg paling kecik pun Form 2. Dua org dah mendirikan rumahtangga.

masa kat sana, most of org kg tuh speaking jawa beb!! gue serious x paham! actually my late parents' hometown is Muar & Batu Pahat. definitely mmg jawa..tp since my late parents pindah ke Labis..kat sini x ramai jawa. so my late parents x practice ler..sbb ramai melayu..so aku mmg haram ler...paham pun tak..ckp lagi ler..hahaha..kalau kami x pindah..aku rasa mmg expert aku speaking jawa.huhu. 1 more thing, aku bukan geti sgt jln2 kat Batu Pahat & Muar (giler jakun!!) hahaha..serious..i admit it!! negeri sendiri tapi x tau....matilah mek! wakaka

kitaorg gerak balik ke KL around 530pm. my bro ajak pusing Muar dulu. aku teruja sgt..sebab aku mmg dah lama x ke Muar..sorry! citer sutun pun wat kt muar..huhu. nak cari mee bandung yg best in town pun kami x geti..kikiki. last2 mkn mee bandung yg x sedap! huhu..hambek ko! kami dropped by kt tepi sungai muar tuh..nice view. npklah masjid yg baru kat tanjung agas tuh..'tanjung agas'? tempat yg slalu achik sebut masa dia sekolah kat sains muar..huhu. tp aku npk dr jauh. x sempat nak ke sana..nxt time..InsyaAllah.

giler x gilernya, sampai Kajang, my sis & i trus g Seremban. sebab mmg dah janji nak tdo sana. i think much better sbb umah my bro kt seremban lagi luas..nak rehat ler..dah seharian kuar..sgt penat! nasib telinga i maintain jer..huhu. masa kt kg tuh, Ya Allah semuanya menanya..kenapa telinga nih?? glamer i jap..jgn jeles k! hahaha. sampai Seremban sempat lagi borak2 then trus zzzzz..x sedar dah!


my biological bro & sis + my nephew


the jetty..


the bridge.."london bridge is falling down..huhu"


the Masjid


kat sana tulah Tanjung Agas


~me~


my nephew "Ajiq"


mee bandung yang x best! huhu..sowii..

No comments:

Post a Comment