Thursday, May 7, 2009

"C.O.L"



masih segar dalam ingatanku pada malam itu, aku menangis teresak-esak seperti anak kecil yang dalam kesakitan yang amat sangat...


secara tiba-tiba terlintas di fikiranku akan tarikh-tarikh keramat itu... 6 Nov, 18 Nov, 3 Dis, 26 Mei, 3 Jun, 10 Mac, 5 Mei...


perasaan yang ku tahan... akhirnya gagal ku bendung... aku kira dengan tangisan itu bisa mengurangkan bebanku...


biarlah aku sendiri yang menanggungnya dan merasa terseksa... tapi aku perlukan penjelasan itu... penjelasan yang bisa membuatkan aku lega...


aku tahu dia bukan diciptakan untukku... dia hanya dipinjamkan sementara sahaja dalam hidupku yang penuh kesepian ini... dia akan terus pergi meninggalkan ku bersendirian...


aku redha Ya Allah andai ini ketentuanMu... aku percaya setiap yang berlaku ke atas diriku adalah kententuanMu yang terbaik...


aku bukan Nabi yang bisa sempurna, ku tak luput dari dosa... aku mohon kepadaMu Ya Allah... Kau tuntunlah hatiku...kerana aku tidak mahu terbelenggu dalam perasaan itu... hentikanku dari lamunan itu...


Ya Allah Ya Tuhanku, Kau ampunkanlah hambaMu ini Ya Allah andai aku terlalu bersedih dengan urusan duniawiku...

No comments:

Post a Comment