Thursday, January 15, 2009

Kehilangan Sahabat..fakta atau auta?

actually ada byk benda yg i wanna post for dis blog...but...ada 1 topic yg aku rasa menarik utk diperkatakan..iaitu abt "kehilangan sahabat"..tp apa yg aku sedar..semakin hari kita akan kehilangan seorang demi seorang sahabat..directly or indirectly..even we r strongly deny it..but it's true! aku pernah ditanya soalan yg aku rasa terkejut when 1 of my closed frenz sms me after we lepaking together..dia tanya..did u think, after we getting married we will lepaking together again?? mmm.. surprised lah..wit dis kind of Q..mmm..for me..probably lepak sama2..sgtlah susah..it's true!! aku tanya dia balik knp u asked me like that? dia kata..tetiber dia terfikir ke situ sbb a few of our frenz was getting married & it's hard for them to join d club.

again on last week..dis issue has been highlighted but with some other frenz..yeahh..for me, dis is essences of our life!! if kita kawan baik mcm mana skali pun..the friendship tu akan goyah juga..kalau kita x slalu jumpa & duk jauh2 kan..dun give a promise & hopes to ur frenz..kalau mereka kata kita akan slalu lepak sesama, soulmate ler apa..it could be yes..but most of d time..it will be not!! its up 2 u guys..to think abt it..in fact i was felt so sad when my luvly sis which yg sgt rapat getting married. indirectly dia telah berpisah..plus i'm parent less. dgn kehidupan as a part time student..jatuh bangun, suka duka, aku tempuh sendirian..menitiskan air mata di atas kejayaan, kekalahan, keemosian semuanya ada..tp kadang2 bila di saat aku sgt memerlukan seorang sahabat utk mdgr permasalahanku..tp dia tiada..tp kenapa bila mereka ada sesuatu kepentingan akan mencari aku? kdg² aku serba salah..ikutkan hati mmglah geram tp aku xlah sejahat itu..aku tlg juga. tp bila mereka bergembira..aku di mana?? aku dilupakan. ntahlah..itulah realitinya..As far as i concerned, Alhamdulillah i can handle it. so kawan2 yg ada nih..i really hope that we can maintain our persahabatan!! u r teman terulung..(so touched wit d song by anuar zain) **sepi, emo, hurt, sickening, luv, hunny bunny** semuanya bersatu dlm diriku. (sori guys teremo lak mlm nih...)

recently when i checked my friendster's inbox..wow..i was found 1 luvly old msg which is from 1 of my closed buddy @ UiTM Melaka. i'm so touched bila dia ckp, dia realli appreciate dgn 1 hadiah bday that i gave to dia..& till now dia x guna lagi hadiah tuh..dia kata sgt sentimental..OMG! is it true?? pandai jugak i pilih hadiah kan..how many years back!! anyhow, ada jugak yg x tahu how to appreciate their frenz..slalu take it easy..take for granted..bukan aku x pernah alami semua ini..itulah persahabatan..Apparently, it's complicated. Mungkin aku bukan sahabat yg terbaik bagimu, tapi aku cuba sehabis baik menjadi yg terbaik utk dirimu wahai sahabatku.


9 comments:

  1. Patah tumbuh hilang berganti...

    ReplyDelete
  2. mmg la x sama...mungkin lagi istimewa...siape yg tahu ttg esok lusa kan...

    ReplyDelete
  3. ermm... wonder siapalah agaknya budak UItm tuh...

    ReplyDelete
  4. usually women after married, will bz with their new life.. not like men..huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. u ni slalu buat orang touched bile bace blog u nie...huhuhuhu it's true..best fren susah utk dcari,1 dalam sejuta kot!hahaha...but frens for happy2 tesangatla senang utk dicari...patah tumbuh hilang berganti...

    ReplyDelete
  6. insanegurl: u also touched ker?? hihihi..npknya i berjaya touched ppl...mmg pun susah nk cari 1 dlm sejuta..kwn bergumbira ramai..kawan di kala berduka...mmm...sndiri mau igt ler..

    ReplyDelete
  7. ko perlu ke mcm ni?suka kan buat aku sedih2. naima, man & kien = friends for life!

    ReplyDelete