Saturday, February 14, 2009

I'll walk alone..expected the unexpected!



“I’ll walk alone!”?? Expected the Unexpected!! Apa ni?? Slalu tagline tu cakap “You’ll never walk alone!” Ntah..tiber I realized, towards the end, I’ll walk alone! Thanx those yg menyedarkan saya. Byk sungguh maksudnya yg sukar digambarkan di sini! Biarlah saya sendiri yang tahu. Yang saya pasti ‘saat’ itu semakin hampir. Semakin hari juga ianya semakin jauh. Saya akan cuba sedaya upaya utk…..mmmm……hope sume akan ok even it’s hard! Saya…saya…saya…saya apa?? Ntah saya pun tatau! Kahkah! I know, I’m gonna be freed!! Huhu. Susah ke senang ke, hadapilah sendiri. Belum tentu ada yg membantu saya. Kalau ada pun belum tentu ikhlas. Kadang-kadang yang berjanji plak..hanya tinggal janji. Itulah kehidupan. Kahkah..apa2lah saya melalut nih! Saya mungkin tidak akan bertanya apa-apa lagi. Bukan itukah yg diminta?


"maafkan semua org sebelum tido". I did it! Itu pesan Dato' Dr. Fadzilah Kamsah sbb dah dua kali saya attend course dia and a few times I met him live. Jumpa in person. Sgtlah tenang bila berckp dgn dia. Such a lovely motivator. I like!


Dia tau saya org jawa sbb nama bapa saya. even not really jawa nama tu. so-so je. huhu.

dia tanya "kamu pandai ckp jerman x?"

saya gelak2..i got what he meant, since saya jawa johor, dia jawa selangor, dia nk ckp jawa. hahaha.

"I'm sorry Dato', saya x bleh ckp jerman"

dia kata "Saya tahu, dari gaya awak berckp, slang awak, awak tak boleh" dia gelak2 haha.

the best part of him, dia bleh "baca" diri org lain melalui tarikh lahir & nama & juga bersalam...mine?? i like dan ada yg betulnya! huhu. Dia kata saya mmg org yg slalu "bersedih" tp cuba elakkan, satu hari nanti kesedihan itu akan hilang dan kamu akan berjaya! InsyaAllah. I hope so!


so funny & memorable one! kalo x tau ckp je tak tau kan. abes citer. Sbb arwah mak abah, x ajar saya plus kami tak duduk dgn ramai org jawa. dats y I can't. rasa rugi jugak. huhu. Saya pernah tanya soklan yg begitu mendpt perhatian dlm class itewwww…ops! Sape je yg tau..matilah! saya peduli apa. Itu soalan yg paling bagus utk dibincangkan! *sigh* tp itulah kehidupan yg sbnrnya! Life is complicated! Saya juga tidak malu bila dia tanya, sape yg baru je dlm minggu ni menangis..saya admit what! Masa tu ada lah interrelated dgn topic tuh. Huhu. Menangis bukan bermaksud seseorang itu lemah ok! Tu jelah nak membebel mlm ni, mata pun dah ngantok. *home alone*


**Kalo bleh, mmg nak lama2 ckp dgn dia..best giler! :)

2 comments:

  1. "kita selalu menjaga hati & perasaan org lain, tp org lain tak pernah nak jaga hati & perasaan kita"
    y dont you think wisely of what you wrote.

    ReplyDelete
  2. naima:

    i think2 first u know..tulah susah kan. xpelah. skang ni kita think positive je. kita buat yang terbaik, org nak buat kita tak terbaik, nak buat camne kan. aku redha. eceh. mcm kutbah bub lak.

    tp serious kalo g motivation dgn Dato' Fadzilah Kamsah..bleh jd baiklah nok! hahaha..mmg best giler. kita yakin dgn diri kita.

    ReplyDelete