Monday, February 16, 2009

serious?! *gosh*



Hari ni, seseorang telah meluahkan masalah dia kepada saya. Dia ni saya anggap antara yg kawan yg baik & rapat. Dalam keceriaan, rupa2nya dia ada masalah. Saya ada terdengar 'masalah' itu sebelum ini. Tapi hari ini, dia beriya2 bercerita dan nekad dgn keputusannya. Melalui penceritaannya, saya amat sedih dengan sikap pasangannya yg mengambil keputusan begitu! Saya cakap dgn dia, solatlah Istikharah semoga mendapat petunjuk dan jika itu sahaja jalan penyelesaiannya, saya bagi sokongan moral kepada dia. Jangan takut atau gentar dengan status itu. Setiap yg berlaku ada hikmah di sebaliknya. Masakan kamu boleh teruskan kehidupan ini dengan perangai dia yg begitu! bukan menunjukkan contoh yg baik tapi......!! kalau saya juga berada di tempat dia, saya rasa tindakan dia betul. Berapa byk peluang yg harus diberikan? Sepatutnya makin berubah ke jalan yg lebih baik, bukan yg lebih buruk...yg penting, saya ckp dgn dia, apa-apa terjadi, kamu kena tabah. Satu hari nanti dia akan sedar kesilapannya. Percayalah! Gud Luck k... -jangan menangis lagi-

16 comments:

  1. mhs:

    tulah kesian beb..drpd x bahagia..watpe nak teruskan. mungkin perpisahan itu lebih baik.

    apa2pun..kita wat yg terbaik..then tawakal kpd Allah.

    ReplyDelete
  2. btullah man, if dah x bahagia watpe nk teruskan...huhu... "perpisahan" lbh baik... apa lagi?? hehehe... tp merana la... *hurt je

    ReplyDelete
  3. sy fhm perasaan kwn awk ak tue.ada kalanya ssh nk buat keputusan..sy pernah ambik keputusan tarik diri,better kita sedih sekejap dari menanggung sedih utk ms yg pnjg..suh kwn awk byk bdoa,insyallah everything will be settle..

    ReplyDelete
  4. yeah,kita sbg kwn should be support our friends right..

    ReplyDelete
  5. kadang2 tu, bila hal mcm ni berlaku kita xleh nk salahkan baik lelaki atau perempuan..kita kena tgk n muhasabah juga knp hal mcm ni terjadi..salah kita ke?perangai kita ke?etc..

    sbb aku sll perasan yg kadang2 lelaki yg jd mangsa bila one relation tu putus n perempuan x pernah nk pk apa yg mistake yg dorang buat maybe bf/tunang/husband x leh terima kesalahan tu...this matters same goes to guys lah..apa2 pun kena tabah k..

    again..this is my 3cents opinion..adios

    ReplyDelete
  6. aleena & mhs:

    dah jgn u guys lak nak bergaduh di sini.

    kalo kwn kita salah, kita nasihat dia, kalo kwn kita btul bg support kat dia.

    tp dlm case ni mmg obviously partner dia byk wat hal. mmg dah lama tahu pun. lelaki ke pompuan probabilitynya sama je nak disalahkan.

    tp kan for me, aku sedih bila ada lelaki yg nak kawen lebih dari 1 tp kemampuan xde! kunun ikut sunnah ler. bab2 tu semua ko ikut sunnah. bab2 yg wajib, ko x ikut plak! ingat di akhirat nanti kalo x adil, merasalah ko mjwb dpn Tuhan! baru ko rasa. lu pikirlah sndiri!

    ReplyDelete
  7. kukui..saper nk gaduh man..ko ni kelako lah man..open diskusi le man..

    aku ngan aleena ok je kan..btk x aleena?hehehe

    aku sokong opinion ko man..
    AKU SOKONG RAHMAN SAHLAN...

    ReplyDelete
  8. mhs:

    ko mmg suka propah kan!! hahaha

    wei tu pn. afidah sapari je pggl aku mcm tuh! hahaha..diva ke dia??

    ReplyDelete
  9. ishh..x baik ko man..dh dpt dokter tau pn afidah..

    tp make up dia ada tebal ckit lah..huahuahuahua..yg pastinya dia seorg lecturer yg baik sgt2..

    ReplyDelete
  10. mhs:

    tahniah ler. nt kalo i dpt dr. jgn lupa call me dr. jugek k! hahaha

    aku tau dia baik, tp aku sedih apa yg pernah dia lakukan kepadaku sbb dicucuk oleh rani diana. Tuhan itu Maha Kaya. xpelah. aku redha!

    cth yg selalu dia bagi dlm class, 1)JJ 2) Kenny Rogers 3) Delifrance...hahaha aiyoh i still remember ok!

    mana make up dia tak tebal. dia pakai CD ok!! ko adooooo!!

    ReplyDelete
  11. man, aku ingat tragedi tu man..ko ngan hazri ek..hehehehe..xpe man ko dah sukses kan...kuikuikuki

    ReplyDelete
  12. mhs:

    ko mmg kan, aku dah terlupa kisah dlm class tuh. kolah punca gelak2 nasib aku xde dlm class tuh. pastu ada org report dgn aku. nape nama akulak naik carta. dia ingat aku xde maruah ke. don't judge the book by its coverlah! *emo* Tuhan Maha Adil. kalo dia wat aku mcm tu aku serahkan kepada Tuhan je.

    Ada lagi perkara2 lain yg aku tau. tp kenapa aku?? dia jgn igt yg berkopiah, berjubah, g masjid, insan ler, bernasyid, skolah agama...padahal lebih teruk dr aku!! hahaha..pigidahhhh!!

    ReplyDelete
  13. mhs... hahaha, aku pun teringat kisah tu...
    ceritanya bermula di kelas tax 2...

    hazri : cantik ko pusat!!
    (sekumpulan bdk2 yg dok di blkg gelak2)
    pn afidah : apa yg gelak2 tu...
    (husry+..... kena berdiri).. kenapa kamu gelak2 husry?
    husry : hazri ckp pusat cantik

    tiba2...pn afidah mengaitkan man dlm cite ni...huhu
    kesian man, x pasal2... sentap!!

    ReplyDelete
  14. mhm..

    ko ingat lagi skrip tu ek..hehehe..otak ko mmg bagus le nafi..

    arash..

    uik marahnya abg man kita ni..sabar man..aku pun pnh tulis dlm blog entry aku xsemestinya org yg berkopiah whatsoever tu baik2 kan..dorang pun ada niat yg x baik gak..

    aku pun pnh kena man..ngan saudara "I"..dia memburukan aku kat mesjid n team mesjid dia..menyirap je beb..

    p/s: sorry man, aku kan suka gelak..terkait kat ko plak..AKU SOKONG RAHMAN SAHLAN..

    ReplyDelete
  15. mhs:

    even aku xde dlm class itewww, aku pun masih ingat dialognya...mula2 ko nak ckp pusat, tp eh..bukan redza..coi!

    sape itu saudara "l"...wow..hangat!

    ko mmg nak kena siku!

    ReplyDelete
  16. mhs... saudara "I"... mcm tau je... :) sronok tul ingat kisah2 ms study... windu ler!!

    ReplyDelete